جمعه, 29 تیر 1397
You are here:

انتخاب قالب

اطلاعات سایت

اعضا : 4641
محتوا : 302
بازدیدهای محتوا : 763352

اوقات شرعی



جستجو

Loading
تشرف مشهدي علي اكبر تهراني PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۵۸
آقا سيد عبدالرحيم - خادم مسجد جمكران - مي گويد: در سـال وبا (سال 1322) بعد از گذشتن مرض ، روزي به مسجد جمكران رفتم .
ديدم مرد غريبي در آن جا نشسته است .
احوال او را پرسيدم .
گـفـت : مـن سـاكـن تهران مي باشم و اسمم مشهدي علي اكبر است .
در تهران كاسبي وخريد و فـروش دخانيات داشتم ، اما پس از مدتي سرمايه ام تمام شد، چون به مردم نسيه داده بودم و وقتي وبـا آمـد آنـهـا از بين رفتتند و دست من خالي شد، لذا به قم آمدم .
در آن جا اوصاف اين مسجد را شـنـيـدم .
مـن هم آمدم كه اين جا بمانم ، تا شايد حضرت ولي عصر ارواحنافداه نظري بفرمايند و حاجتم را عنايت كنند.
سـيـد عبدالرحيم مي گويد: مشهدي علي اكبر سه ماه در مسجد جمكران ماند و مشغول عبادت شد.
رياضتهاي بسياري كشيد، از قبيل : گرسنگي و عبادت و گريه كردن .
روزي بـه من گفت : قدري كارم اصلاح شده ، اما هنوز به اتمام نرسيده است .
به كربلامي روم .
يك روز از شهر به طرف مسجد جمكران مي رفتم .
در بين راه ديدم ، او پياده به كربلا مي رود.
آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۹
ادامه مطلب...
 
سرداب سامرا PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط سيدصادق سيدنژاد   
يكشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۳۱


اشاره :

در گوشه و كنار سرزمينهاي اسلامي مكانهايي وجود دارند كه منتظران يار در آنها گرد مي آيند و به ياد عزيز سفر كرده خود نجواهاي عاشقانه سر مي دهند. اين مكانها كه هر كدام به نوعي يادگار حضرت موعود هستند براي همه شيعيان مقدس است و بزرگداشت آنها وظيفه اي همگاني به شمار مي آيد.

براي آشنايي بيشتر شما عزيزان با مساجد، مقام ها و اماكن خاصي كه يادآور آن امام منتظر هستند، بر آن شديم كه در هر شماره به اجمال يكي از اين مكانها را معرفي كنيم. باشد كه مورد قبول حضرت موعود واقع شود.

آخرین به روز رسانی در سه شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۲۲
ادامه مطلب...
 
انحرافات در حوزه مهدویت PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۴
گروهک منحرف انجمن حجتیه در جلسات داخلی خودمطرح میکنند:حضرت مهدی وقتی قیام میکنند که عالم پرازظلم وجور وفساد شود باطرح این مسئله مردم را به انحراف کشانده و مسائل انحرافی مطرح می کنند در پاسخ این افراد وتفکر باید گفت برای ظهور حضرت، فساد وظلم به تنهایی کافی نیست وحضرت وقتی ظهور می کند که جهان ،عباد صالح باشد {ولقدکتبناالزبور من بعدالذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون }

ظلم وفساد در عالم زیاد است اگر ظلم وفساد به تنهایی برای ظهور حضرت کافی بود تا حالا حضرت ظاهر شده بود . ظلم به اندازه کافی هست ما باید عبادی الصالحون تربیت کنیم یعنی گروهی قوی ،هوشیار،بیدار وآگاه ،مهذب باید باشندتاانقلاّ ب حضرت مهدی (عج) آشکار شود همه می دانیم دنیا پر ازظلم وفساد شده و جنایتکاران دنیا ،جنایت را به حد اعلا رسانده و تمام قوانین بین المللی و انسانی را زیر پا گذاشتند. اسرائیل جنایتکار با پشتیبانی آمریکای جهانخوار هر روز می کشد و ویران می کند و از بین می برد، آمریکای جنایتکار هم مسابقه جنایت گذاشته. نه تابع قانونی هست و نه تابع حکمی، و نه هیچ قانونی را در دنیا به رسمیت می شناسند و نه عاطفه انسانی ونه رحم دارد. با اینکه همه روزه ملت فلسطین به شهادت می رسند و خانه هایشان ویران و بر سرشان خراب می شود و دیگر جنایتکاران در عراق با نام آزادی همه روزه مردم مسلمان را قتل عام و خانه های آنها را بمباران می کنند و با کمال تاسف، دنیا هم خاموش است، اینجاست که باید گفت ظلم و فساد به اندازه کافی هست لیکن باید عبادی الصالحون تربیت شوند.
 
پايداري‌ ياران‌ امير PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۰۳

مورخان‌ (اعم‌ از بهائي‌ و غيربهائي) اتفاق‌ دارند که‌ عامل‌ اصلي‌ سرکوبي‌ فتنه‌‌ بابيان، و اعدام‌ پيشواي‌ آنان‌ (باب)، شخص‌ اميرکبير بوده‌ است. جالب‌ اين‌ است‌ که، حواريون‌ و ياران‌ باوفاي‌ امير نيز نظير آيت‌الله‌ حاج‌ شيخ‌ عبدالحسين‌ تهراني‌ (وصي‌ امير)، ميرزا محمدهاشم‌ طباطبايي‌ (منشي‌ مخصوص‌ و محرم ‌راز امير)، عزيزخان‌ سردار مکري‌ (داماد امير)، مؤ‌تمن‌الملک‌ انصاري‌ (کاتب‌ سّر‌ امير) و چراغ‌ علي‌ خان‌ زنگنه‌ (نايب‌الحکومه‌‌ اصفهان‌ از سوي‌ امير) سخت‌ با بابيه‌ و بهائيه‌ مخالف‌ بودند و در قلع‌ و قمع‌ ريشه‌هاي‌ آن‌ در ايران‌ و عراق‌ اهتمام‌ شايان‌ داشتند. مقاله‌‌ زير به‌ توضيح‌ اين‌ امر مي‌پردازد:

آخرین به روز رسانی در دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۰۲
ادامه مطلب...
 
غيبت صغري و وضعيت علمي و فرهنگي شيعه -3 PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط حسين حسين‏زاده شانه‏چي   
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۳۰

مراجع، فعاليت‏ها و حوزه‏هاي علمي در عصر غيبت صغري

در قسمت‏هاي پيشين اين مقاله تاريخ غيبت و جغرافياي انساني و تركيب جمعيتي مهمترين شهرهاي اسلامي در دوران غيبت صغري مورد بررسي قرار گرفت. در اين قسمت از مقاله، نويسنده به بررسي مراجع، فعاليت‏ها و حوزه‏هاي علمي شيعه در دوران ياد شده خواهد پرداخت .

. مراجع علمي شيعيان در دوران غيبت صغري

در دوران حضور ائمه(ع) مرجع اصلي و نخستين شيعيان در مسائل علمي امامان معصوم(ع) بودند، شيعيان به‏طرق گوناگون در نواحي مختلف با ائمه(ع) ارتباط داشتند و مسائل علمي خود را مي‏پرسيدند. علما و محدثان علوم اهل بيت(ع) را فرا گرفته و آنها را براي ديگران نقل مي‏كردند و به‏اين ترتيب اين علوم در بلاد مختلف در ميان شيعيان منتشر مي‏شد. مرجع علمي آناني كه دسترسي به امام(ع) نداشتند همين علما، محدثان و راويان اخبار اهل بيت بودند.

با شكل گرفتن نظام وكالت، وكلاي ائمه(ع) در شهرهاي دور و نزديك محل رجوع مردم و رفع و حل مسائل و مشكلات علمي آنان بودند. وكيلان درواقع رابطان ميان مردم و ائمه(ع) بودند كه فاصله ميان اين دو قشر را كوتاه مي‏كردند.

آغاز غيبت صغري وضعيت را دگرگون ساخت.

آخرین به روز رسانی در شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۹
ادامه مطلب...