جمعه, 15 آذر 1398
You are here:

انتخاب قالب

اطلاعات سایت

اعضا : 4654
محتوا : 302
بازدیدهای محتوا : 821737

اوقات شرعی



جستجو

Loading
دوستان‌ «انگلو ـ صهيون» عباس‌افندي PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
جمعه ۱۲ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۴
پس‌ از اشغال‌ نظامي‌ فلسطين‌ توسط‌ ارتش‌ انگليس و قيمومت‌ بريتانيا بر آن‌ ديار زخم‌ خورده، دو عنصر استعمارگر و صهيونيست‌ در كادر حكومت‌ انگليسي‌ فلسطين‌ ظاهر شدند كه‌ با عباس‌ افندي‌ و خانواده وي‌ نيز پيوندي‌ وثيق‌ بهم‌ زدند: سر هربرت‌ سموئل‌ و سر رونالد استورز.
‌در زير نگاهي‌ داريم‌ به‌ پيشينه‌ و مواضع‌ سياسي‌ ـ استعماري‌ آن‌ دو و روابطشان‌ با عبدالبها:
‌الف) سر هربرت‌ سموئل: سر هربرت‌ ساموئل‌ در پي‌ واگذاري‌ قيموميت‌ فلسطين‌ از سوي‌ شوراي‌ عالي‌ متفقين‌ به‌ دولت‌ بريتانيا، در 30 ژوئن‌ 1920 به‌ عنوان‌ نخستين‌ كميسر عالي‌ فلسطين‌ در اين‌ سرزمين‌ مستقر شد. به‌ نوشته استاد شهبازي1: وي‌ از انديشمندان‌ و فعالان‌ برجسته‌ و نامدار صهيونيسم‌ بود و به‌ خانواده‌ معروف‌ ساموئل‌ ـ مونتاگ‌ تعلق‌ داشت. در دوران‌ 5 ساله حكومت‌ مقتدرانه‌ «شاه‌ ساموئل» 2 در فلسطين، دوستي‌ و همكاري‌ نزديكي‌ ميان‌ او و عباس‌ افندي‌ وجود داشت و در اوايل‌ حكومت‌ وي‌ در فلسطين‌ بود كه‌ دربار بريتانيا عنوان‌ «شهسوار طريقت‌ امپراتوري‌ بريتانيا» 3 را به عباس‌ افندي‌ اعطا كرد. اعطاي‌ اين‌ نشان‌ به‌ پاس‌ قدرداني‌ از خدمات‌ بهائيان‌ در دوران‌ جنگ‌ بود.4
‌شهبازي‌ مي‌افزايد: خاندان‌ ساموئل‌ در كودتاي‌ 1299 ايران‌ نقش‌ فعالانه‌ داشت. طبق‌ پژوهش‌ نگارنده، كودتاي‌ 1299 و صعود رضاخان‌ و سرانجام‌ تأسيس‌ سلطنت‌ پهلوي‌ در ايران‌ اصولاً‌ برطبق‌ طرحي‌ بود كه‌ شبكه متنفذ زرسالاران‌ يهودي‌ بريتانيا به‌ كمك‌ سازمان‌ اطلاعاتي‌ حكومت‌ هند بريتانيا در ايران، در زمان‌ فرمانفرمايي‌ سر روفوس‌ اسحاق‌ يهودي‌ (لرد ريدينگ) در هند، تحقق‌ بخشيدند. روحيه رباني‌ (ماكسول)، همسر امريكايي‌ شوقي‌ رباني، مي‌نويسد: «موقعي‌ كه‌ سرهربرت‌ ساموئل‌ از كار كناره‌ گرفت، [شوقي‌ افندي، جانشين‌ عباس‌ افندي] نامه‌اي‌ مملو از عواطف‌ وُديه‌ [دوستانه] براي‌ او مرقوم‌ و ارسال‌ فرمودند كه‌ هر جمله‌اي‌ از آن‌ حلقه‌ محكمي‌ گرديد در سلسله‌ روابط‌ حسنه‌ بين‌ مركز امر و حكومت‌ اين‌ كشور. در اين‌ نامه‌ از مساعدت‌هاي‌ عاليه‌ ونيات‌ حسنه‌ آن‌ شخص‌ محترم‌ اظهار قدرداني‌ مي‌فرمايند و گوشزد مي‌نمايند كه‌ ايشان‌ در مواقع‌ مواجه‌ شدن‌ با مسائل‌ و غوامض‌ مربوط‌ به‌ ديانت‌ بهائي‌ همه‌ گاه‌ جانب‌ عدل‌ و شرافت‌ را مي‌گرفتند كه‌ بهائيان‌ جهان‌ در هر وقت‌ و هر مكان‌ از اين‌ ملاحظات‌ دقيقه‌ با نهايت‌ قدرداني‌ ياد مي‌كنند... ايشان‌ [ساموئل] در جواب‌ اين‌ نامه‌ مرقوم‌ داشتند كه: «در مدت‌ 5 سال‌ زمامداري‌ اين‌ كشور بي‌نهايت‌ از اين‌كه با بهائيت‌ تماس‌ داشتند مسرور و دائماً‌ از حسن‌ نظر آنان‌ و نيات‌ حسنه‌شان‌ نسبت‌ به‌ طرز اداره‌ امور ممنون‌ بودند» .5
‌از اسناد و مدارك‌ موجود برمي‌آيد كه‌ سموئل، جنبه نوعي‌ پدري‌ براي‌ شوقي‌ داشته‌ است. پس‌ از مرگ‌ عباس‌ افندي، برادر وي: محمد علي‌ (كه‌ طبق‌ وصيت‌ حسينعلي‌ بها در كتاب‌ عهدي، قرار بود پس‌ از عباس‌ افندي، رهبر بهائيان‌ گردد و عباس‌ او را طرد كرده‌ بود) شديداً‌ به‌ تكاپو افتاد و با ادعاي‌ وراثت‌ عباس‌ افندي‌ نزد مقامات‌ قضائي‌ و سياسي‌ فلسطين، كوشيد تا اداره اماكن‌ مقدس‌ بهائيت‌ در فلسطين‌ را در چنگ‌ بگيرد و حتي‌ با زور اقدام‌ به‌ مصادره مرقد بهاء كرد.6 كساني‌ چون‌ حسين‌ افنان‌ (خواهرزاده عباس‌ افندي) نيز از محمد علي‌ حمايت‌ مي‌كردند.7 شوقي‌ كه‌ آن‌ زمان‌ به‌ عنوان‌ تحصيل، در انگليس‌ اقامت‌ داشت‌ و سخت‌ نگران‌ اوضاع‌ بود، از لندن‌ نامه‌اي‌ به‌ سموئل‌ (16 ژانويه 1922) نوشت‌ و از اقدامات‌ محمد علي‌ شكايت‌ كرد. سموئل‌ در پاسخ‌ وي‌ نوشت:

علي احمدي‌خواه
پانوشت‌ها:
1. «جستارهايي‌ از تاريخ‌ بهائيگري...» ، تاريخ‌ معاصر ايران، سال‌ 7، ش‌ 27، ص‌ 17 و 18 و 27
2. وينستن‌ چرچيل‌ در برخي‌ از نامه‌هاي‌ خود به‌ شوخي‌ از سرهربرت‌ ساموئل‌ با عنوان‌ «شاه‌ ساموئل» نام‌ برده‌ است. در دايره‌المعارف‌ يهود آمده: ساموئل‌ «اولين‌ يهودي‌ بود كه‌ پس‌ از 2 هزار سال‌ بر سرزمين‌ اسرائيل‌ حكومت‌ كرد.» در دوران‌ پنج‌ساله‌ حكومت‌ ساموئل‌ بر فلسطين‌ شمار يهوديان‌ اين‌ سرزمين‌ از 55 هزار نفر به‌ 108 هزار نفر رسيد.
3. Knight of the Order of the British Empire
The Encyclopaedia of Islam, vol. 1 p916
5. گوهر يكتا...، روحيه‌ ماكسول، ترجمه ابوالقاسم‌ فيضي، ص‌ 425
6. همان، صص‌ 87 - 86
7. همان، ص‌ 111 به‌ بعد
8. همان، ص‌ 112- 111
9. همان، صص‌ 113 -112
10. خاطرات‌ صبحي...، چاپ‌ سيد هادي‌ خسروشاهي، ص‌ 165
11. خواندني‌ها، سال‌ 6، 1325 ش، ش‌ 48
12. ر.ك، هفت‌ ركن‌ حكمت، ترجمه مسعود كشاورز، مؤ‌سسه‌ مطبوعاتي‌ عطايي، چاپ‌ دوم، تهران‌ 1369، ج‌ 1، ص‌ 113 و 146 ـ 145 و 127 به‌ بعد
31194- Sir Ronald Stores: Orientations, London,
14. نامه‌هاي‌ لندن... تقي‌زاده، ص‌ 92 15. بذرهاي‌ توطئه...، ترجمه دكتر ابوترابيان، ص‌ 23 16. ر.ك، پروتكلهاي‌ دانشوران‌ صهيون، عجاج‌ نويهض، ترجمه حميدرضا شيخي، بنياد پژوهش‌هاي‌ اسلامي‌ آستان‌ قدس‌ رضوي، مشهد، 1373ش، ص‌ 53 و 225 17. آهنگ‌ بديع، سال‌ 1350، ش‌ 11 - 6، ص‌ 18337. ر.ك، اخبار امري، ش‌ ـ 7 8 ، آبان‌ و آذر 1324، ص‌ 7، به‌ نقل‌ از: كتاب‌ «عالم‌ بهائي» ، ج‌ 8 19. ر.ك، اسرارالاَّثار، فاضل‌ مازندراني، 3/144؛ آهنگ‌ بديع، سال‌ 1350، ش‌ 11 - 6، ص‌ 337؛ اخبار امري، سال1350، ش 14، ص 20428. الكواكب‌ الدريه، 2/307 21. اخبار امري، سال‌ 1355، ش‌ 14، ص‌ 418 22. همان، ص‌ 419 23. همان، سال‌ 1355، ش‌ 14، ص‌ 429.
آخرین به روز رسانی در سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۳
 
سخنانی از حضرت نبی اکرم (ص) PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
يكشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۳۸

المهدي منا اهل البيت…

مهدي از ما اهل بيت است.

مسند احمد، ج 1 ص 84 ، سنن ابن ماجه ، ج 2 ص 1367 ح 4085 ، مستدرك حاكم، ج 4 ، ص 557

----------------------

المهدى من ولد فاطمه

مهدي از فرزندان فاطمه است

سنن ابي داود ج 2 ، ص 310 ، ح 4284 ، سنن ابن ماجه ج 2 ص  1368،  ح 4086

----------------------

إن على بن ابيطالب (عليه السلام) امام امتى و خليفتى عليها من بعدى و من ولده القائم المنتظر الذى يملاء الله به الارض عدلا و قسطاً كما ملئت  ظلماً و جورًا

علي بن ابيطالب (عليه السلام) پس از من پيشواي امت من و جانشين من بر آنان است و از جمله فرزندان اوست آن قائم منتظر كه خداي به واسطه او زمين را از عدل و داد پر مي كند، كه از ظلم و جور لبريز شده باشد.

اكمال الدين ، ص 227 و 228 ، ح 7، اعلام الورى ج 2  ، ص 227

----------------------

و من انكر القائم من ولدى، فقد انكرنى

هر كه قائم از فرزندانم را انكار كند، مرا انكار كرده است.

اكمال الدين ص 412، ح 8 ، بحار الانوار ج 51 ص 51، ص 73 ، ح 20

----------------------

القائم من ولدى، اسمه اسمى، و كنيته كنيتى، و شمائله شمائلى و سنته سنتى، يقيم الناس على ملتى و شريعتى، و يدعوهم الى كتاب ربى عز وجل، من اطاعه فقد اطاعنى، و من عصاه فقد عصانى، و من انكره فى غيبته فقد انكرنى...

قائم از فرزندان من است، نامش نام من و كنيه اش كنيه من و شمائلش شمائل من و سنتش سنت من باشد، مردم را بر دين و روش من استوار مي دارد و آنان را به كتاب پروردگار عزوجل من فرا خواند، هر كه او را اطاعت كند، مرا اطاعت كرده و هر كه از او سرپيچي كند، از من سرپيچي كرده و هر كس او را در زمان غيبتش انكار كند، مرا انكار كرده است.

اعلام الورى ، ج 2 ، ص 227، بحار الانوار ، ج 51 ، ص 73 ، ح 19

----------------------

لا تقوم الساعة حتى يقوم قائم الحق منّا وذلك حين يأذن الله عزوجل ـ له فمن تتبعه نجى ومن تخلف عنه هلك …

رستاخيز برپا نخواهد شد، مگر اين كه قائم به حق ـ كه از خاندان ماست ـ قيام كند و او آن گاه قيام مي كند خداي بزرگ اجازه قيامش دهد و ]در آن هنگام[ كسي كه از او اطاعت كند، نجات مي يابد و آن كسي كه از فرمانش سرپيچي كند، نابود مي شود.

دلائل الامامة، ص 452، ح 428; بحارالانوار، 51، ص 65، ح 2.

----------------------

طوبى للصابرين فى غيبته، طوبى للمقيمين على محبته

خوشا به حال صبر كنندگان در ايام غيبتش، خوشا به حال پايداران بر دوستي و محبتش.

كفايت الاثر، ص 60; بحارالانوار، ج 52، ص 143، ح 60.

---------------------- 

 

آخرین به روز رسانی در سه شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۱۲
 
سایت های مهدویت PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
يكشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۲۵


ttp://vahidbolandiroshan.blogfa.com

 

http://www.akharozaman.ir

 

http://hejabvahid.blogfa.com

 

http://ostadshojai.blogfa.com

 

http://azmaishi.blogfa.com

 

http://azizinasim.blogfa.com

 

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۹
ادامه مطلب...
 
گسترش دامنه تحرکات فرقه ضاله بهاییت PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۵۴
فرقه ضاله بهائيت در راستاي فعاليت‌هاي رسانه‌اي خود، اقدام به پخش برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني «آئين بهايي» توسط شبكه ماهواره‌اي «پارس» نموده است.
اين شبكه ماهواره‌اي ضمن حمايت از اغتشاشگران در حوادث اخير به معرفي، تبليغ و ترويج اين فرقه انحرافي پرداخته و با طرح مسائلي چون معرفي تعاليم فرقه، تساوي حقوق زن و مرد، تعليم و تربيت اجباري، ترك تعصبات، تجري حقيقت و ... به «معرفي طاهره قره‌العين» به عنوان نخستين زن پيشگام در جنبش‌هاي فمينيستي مي‌پردازد!
آخرین به روز رسانی در شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۰
ادامه مطلب...
 
بيانات مقام معظم رهبری در چهارمين نشست «انديشه‌هاى راهبردى»‌ با موضوع آزادی PDF نامه الکترونیک
نوشته شده توسط امیر رحمانی   
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۱۹
بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
اولاً خيلى خوشحالم و حقيقتاً خيلى متشكرم از يكايك حضار، بخصوص برادران و خواهرانى كه زحمت كشيده بودند، تحقيق كردند، مقاله تنظيم كردند، بعد كوشش كردند آن مقاله را خلاصه كردند - پيدا بود ديگر، مقاله‌ها كاملاً خلاصه شده بود - كه بايد خدا به ما توفيق بدهد، بتوانيم اصل مقاله‌ها را كه حالا چاپ كردند، در اختيار گذاشتند، وقت كنيم و ان‌شاءاللّه ببينيم. حالا بنده كه اقبال اين وقت پيدا كردن را بعيد است داشته باشم، اما دوستان خوب است به اصل مقالات مراجعه كنند و تأمل كنند؛ چون ما با اين مقوله كار داريم. همچنين از مجرى محترم و عزيزمان آقاى دكتر واعظزاده كه طبق معمول با سخنان كوتاه، مطالب زيادى را بيان ميكنند و با تظاهر كم، عقبه‌ى وسيعى از كار را با خودشان اين طرف و آن طرف ميكشانند، تشكر ميكنم. واقعاً ايشان و همكارانشان خيلى زحمت ميكشند؛ ميدانم.
لازم است يك تشكر ويژه هم از همه‌ى دست‌اندركاران بكنيم. خب، اين روزها مشاهده ميكنيد به تبع اين گلاويز شدن‌هائى كه استكبار جهانى و در واقع دشمن درجه‌ى يك آزادى، با كشور ما و با جمهورى اسلامى پيدا كرده - سر همين قضاياى اقتصادى و آثار آن بر عملكرد مجموعه‌ى حكومت و در زندگى مردم - طبعاً يك دغدغه‌ى عمومى در فضاى سياسى كشور وجود دارد؛ يعنى هيچكداممان فارغ از اين فكر نيستيم؛ در عين حال اين كار اصلى و اساسى و بلندمدت، دچار وقفه و تعطيل نشد؛ يعنى تقريباً به طور دقيق، طبق همان برنامه‌ريزى‌اى كه كرده بودند، اين اجلاس در زمان خود تحقق پيدا كرد. اين، بنده را، هم خوشحال ميكند، هم متشكر ميكند از همه‌ى دست‌اندركاران.
جمهورى اسلامى از برگزارى جلسات نشستهاى انديشه‌هاى راهبردى چند هدف عمده دارد، كه اين هدفها را ما نميخواهيم فراموش كنيم و از جلوى چشممان خارج كنيم.
آخرین به روز رسانی در شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۲۶
ادامه مطلب...